Els empresaris turístics treballen per adaptar-se al nou context econòmic i millorar la promoció dels serveis que ofereixen per incentivar l'arribada de turistes estrangers de cara a l'estiu vinent. Mentrestant, la Generalitat llança un missatge optimista i assegura que aquest estiu no es repetirà la caiguda del 6,7% del nombre de visitants de fora del país que es va registrar el 2008, ja que s'està produint una "desacceleració del descens"
En la temporada turística de la crisi econòmica, francesos, catalans, espanyols i, en menor mesura, els holandesos, s'han convertit en l'amortiguador de la caiguda hotelera a les comarques gironines durant el mes de juliol. Si abans els turistes anglesos omplien els restaurants i hotels de la província, l'enfortiment de l'euro respecte a la lliura esterlina ha fet disminuir considerablement l'arribada dels visitants d'aquesta nacionalitat. Si fa uns anys l'anglès representava el 34% del turisme estranger que estiuejava a la demarcació, ara aquesta xifra s'ha reduït dràsticament."Catalunya és avui molt més cara per als anglesos que fa un temps a causa de l'enfortiment de l'euro. Per això busquen destins fora de la Unió Europea que els resulten més econòmics", assegura el president de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, Antoni Escudero.Baixa l'arribada d'anglesos però en canvi augmenta l'afluència de turistes nòrdics procedents d'Islàndia, Noruega, Suècia i Dinamarca. Una tendència que ha crescut sobretot en zones com el Baix Empordà, segons les dades que té la Federació d'Hostaleria.Els empresaris del sector turístic coincideixen en apuntar que aquest juliol ha fallat més el visitant estranger que el nacional. No obstant, el turisme de l'Estat no compensa la baixada de l'estranger, i només s'aconsegueix un cert equilibri els caps de setmana. El sector que millor ha resistit el descens de turistes de fora de l'Estat espanyol durant el mes de juliol ha estat el dels apartaments turístics, ja que 8 de cada 10 usuaris d'aquest servei eren estrangers, la gran majoria francesos.Tot i que aquest juliol han vingut menys turistes que altres anys, la Generalitat llança un missatge optimista i vaticina que aquest estiu no es tornarà a repetir la caiguda del 6,7% del nombre de turistes estrangers del 2008, ja que s'està produint una "desacceleració del descens".Malgrat patir una caiguda del 12,5% en el nombre de turistes estrangers durant el primer semestre del 2009 amb relació al mateix període de l'any anterior, Catalunya segueix essent la comunitat autònoma més visitada, amb més de 5,9 milions de turistes forans en els primers sis mesos de l'any. El Govern assenyala que la caiguda del nombre de turistes estrangers està sent compensada per un augment del nombre de turistes catalans i nacionals, que han crescut respectivament un 14,9% en el primer semestre i un 7,3% en el primer trimestre.El futurAixí doncs, els empresaris turístics posen en dubte que l'actual model turístic hagi caducat. "Tenim un gran patrimoni i disposem de bones infraestructures. No obstant això, no podem competir en preu amb altres destinacions turístiques", afirma Escudero. "Nosaltres, però, oferim un producte de qualitat. De cara a l'estiu vinent hem d'augmentar les campanyes de promoció a mercats pròxims com ara França", assegura. D'altra banda, l'Associació d'Hotels i Càmpings de la Cerdanya considera que la solució no "és rebentar preus perquè això ens perjudica a tots". L'estratègia a seguir, per a ells, és "unificar els preus i augmentar la promoció".
En la temporada turística de la crisi econòmica, francesos, catalans, espanyols i, en menor mesura, els holandesos, s'han convertit en l'amortiguador de la caiguda hotelera a les comarques gironines durant el mes de juliol. Si abans els turistes anglesos omplien els restaurants i hotels de la província, l'enfortiment de l'euro respecte a la lliura esterlina ha fet disminuir considerablement l'arribada dels visitants d'aquesta nacionalitat. Si fa uns anys l'anglès representava el 34% del turisme estranger que estiuejava a la demarcació, ara aquesta xifra s'ha reduït dràsticament."Catalunya és avui molt més cara per als anglesos que fa un temps a causa de l'enfortiment de l'euro. Per això busquen destins fora de la Unió Europea que els resulten més econòmics", assegura el president de la Federació d'Hostaleria de les comarques gironines, Antoni Escudero.Baixa l'arribada d'anglesos però en canvi augmenta l'afluència de turistes nòrdics procedents d'Islàndia, Noruega, Suècia i Dinamarca. Una tendència que ha crescut sobretot en zones com el Baix Empordà, segons les dades que té la Federació d'Hostaleria.Els empresaris del sector turístic coincideixen en apuntar que aquest juliol ha fallat més el visitant estranger que el nacional. No obstant, el turisme de l'Estat no compensa la baixada de l'estranger, i només s'aconsegueix un cert equilibri els caps de setmana. El sector que millor ha resistit el descens de turistes de fora de l'Estat espanyol durant el mes de juliol ha estat el dels apartaments turístics, ja que 8 de cada 10 usuaris d'aquest servei eren estrangers, la gran majoria francesos.Tot i que aquest juliol han vingut menys turistes que altres anys, la Generalitat llança un missatge optimista i vaticina que aquest estiu no es tornarà a repetir la caiguda del 6,7% del nombre de turistes estrangers del 2008, ja que s'està produint una "desacceleració del descens".Malgrat patir una caiguda del 12,5% en el nombre de turistes estrangers durant el primer semestre del 2009 amb relació al mateix període de l'any anterior, Catalunya segueix essent la comunitat autònoma més visitada, amb més de 5,9 milions de turistes forans en els primers sis mesos de l'any. El Govern assenyala que la caiguda del nombre de turistes estrangers està sent compensada per un augment del nombre de turistes catalans i nacionals, que han crescut respectivament un 14,9% en el primer semestre i un 7,3% en el primer trimestre.El futurAixí doncs, els empresaris turístics posen en dubte que l'actual model turístic hagi caducat. "Tenim un gran patrimoni i disposem de bones infraestructures. No obstant això, no podem competir en preu amb altres destinacions turístiques", afirma Escudero. "Nosaltres, però, oferim un producte de qualitat. De cara a l'estiu vinent hem d'augmentar les campanyes de promoció a mercats pròxims com ara França", assegura. D'altra banda, l'Associació d'Hotels i Càmpings de la Cerdanya considera que la solució no "és rebentar preus perquè això ens perjudica a tots". L'estratègia a seguir, per a ells, és "unificar els preus i augmentar la promoció".
DIARI DE GIRONA
No hay comentarios:
Publicar un comentario