.

.

sábado, 26 de diciembre de 2009

Els SMS i la crisi, reis de les felicitacions nadalenques


Els missatges curts, o SMS, són la manera preferida de felicitar les festes. Gairebé la meitat dels espanyols fan servir aquest mètode, segons la recent enquesta realitzada per l'operador Yoigo, que estima en més de 300 milions el número de missatges que intercanviarem entre Nadal i Cap d'Any. La clàssica targeta nadalenca segueix perdent punts, al costat de les noves xarxes socials, que tampoc semblen agradar per felicitar el nadal.

La paraula "crisi", gran protagonista dels sms

Una de cada cinc de les persones enquestades ha reconegut que utilitzarà la paraula "crisi" en els seus missatges de felicitació. Poques vegades un tema tan odiat ha estat tan present en els nostres missatges de Nadal.

Aquesta pot ser la raó que s'amaga sota la majoritària resposta a la pregunta A qui regalarien carbó aquest any. Tres de cada quatre espanyols els donaria el carbó als polítics, seguit dels banquers (22%) i els futbolistes que no fiquen els gols quan cal fer-ho (7%).

A més serà la política un dels temes principals de conversa en els sopars familiars, només superat per les anècdotes personals viscudes durant l'any.

I encara que el nadal és un temps que empeny a l'optimisme són pocs els que creuen que 2010 serà l'any de la recuperació (18%), mentre que l'aclaparadora majoria, més del 80%, pensa que l'any que ve encara patirem els efectes de la crisi.

Quin és el teu desig per al 2010?

A aquesta pregunta hi ha diferents respostes segons el sexe. Més de la meitat dels homes desitgen que els toqui la loteria. En canvi, la majoria de les dones, quatre de cada sis, demostren ser més altruistes, ja que opten perquè s'acabi la crisi econòmica. Un altre desig manifestat, "la pau al món", queda en un digne tercer lloc (un 22% dels homes, i un 30% de les dones).

I en cas que la fortuna arribi per la loteria, la meitat diu que deixaria de treballar. Per alguna cosa el treball es diu treball i no "oci remunerat".

No hay comentarios: